Om Foreningen

Hvad er vi for en størrelse?

Aabenraa Akvarieforening kunne i sin nuværende form, holde 50 års jubilæum, den 23 marts 2016. Men allerede den 5. juli 1945 ansøgte Aabenraa Akvarieforening om optagelse i Dansk Akvarie Union*, vi kan desværre ikke i skrivende stund redegøre for at der skulle være en historisk forbindelse med foreningen i 1945 og den nuværende.

Foreningen har, som så mange andre foreninger i Danmark,  oplevet gode og dårlige tider. I slutningen af 1980´erne var der 45 medlemmer, men op gennem 1990´erne oplevede foreningen en betydelig medlems afgang og ver på et tidspunkt nede på, kun en håndfuld medlemmer.

I dag tæller foreningen ca. 30 medlemmer, hvoraf en 1/3 er junior medlemmer.

Formand Jan Christensen, over 25 år som medlem

Foreningen har haft til huse i kælderen på Hjordkær skole, de sidste 11 år, men er desværre pr. 1 marts 2019 blevet opsagt med udgangen af september 2019.

Foreningen er nu igen hjemmehørende i Aabenraa, i vores nye lokaler på Farversmøllevej 28 i kælderen.

*http://www.danskakvarieunion.dk/index.php/om-dau/historie?start=1